Dag 1 – #30dayschallenge

Så var det dags att åter fokusera på hälsan och att komma tillbaka till rutiner för träning och mat för att slippa värk, artros, Frozen shoulder och må bättre med astma osv.

Dags för gymmet i veckan. Foto: Johanna Hulander.

Det har gått två år sedan jag tog det stora greppet tillsammans med min kompis Johanna och vi gjorde #hälsoresan . Nu har jag sakta men säkert tappat taget om träningen och även sakta återgått till att äta och dricka som jag gjorde tidigare då jag inte alls tänkte på kosten.

Så nu är det dags för en opretentiös #30dayschallenge för att komma tillbaka i rutiner. Så här ser dag 1 ut;

Dag 1.

Kost: Jag börjar med att dricka ett glas vatten på morgonen. En rutin som känns bra för mig med astma (medicinen ger muntorrhet), ska vara bra för matsmältningen och rensa ut ”gifter” i kroppen efter en natts sömn läser jag. Enkelt att testa i 30 dagar. Och jo, efter det äter jag min havregrynsgröt och dricker mitt kaffe som vanligt. En rutin.

Motion: Det ösregnar hela dagen. Tvingar mig ut på kvällen för att gå 10 000 steg som ska vara det ultimata antalet steg att gå per dag. Jag går 10 400 steg och känner mig pigg när jag kommer hem. Under de här 30 dagarna kommer jag att försöka gå på gymmet för styrketräning 3 ggr/veckan. Men det grundläggande målet är 10 000 steg/dag i ur och skur…

Enkla tips som känns bra så här dag 1 av 30. Följ med alla dagar eller någon av dagarna på Instagram där du hittar mig på @johanna_hulander .